Chokladpaj med kexchokladbotten

Hade ganska många kexchoklad hemma efter vårt besök i G:a Linköping som jag ville göra nåt kul med och då kom jag på en chokladpaj som jag gjort för länge sedan men då med Waferskex med vaniljsmak som botten. Detta är en chokladbomb, helt underbart god i måttlig mängd serverad tillsammans med glass eller grädde.
Jag hade Sias hallonglass till och det var väldigt gott.

   
 Botten...
   
  
   Den färdiga pajen efter en provsmakning...


   Och här kommer receptet:

   180 gram Wafers vaniljkex eller kexchoklad
   75 gram smält smör

   Blanda, tryck ut i en springform och låt stå ett tag i kylen

   1.5 dl grädde
   200 gram mjölkchoklad 

  Koka upp grädden och lägg sedan ner chokladen så att den smälter, häll i fyllningen i pajformen.
  Låt stelna och avnjut sedan med glass eller grädde.
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0